Закриття шкіл і відсутність дошкільних дтячих установ за якийсь час призведе до того, що частина сіл перестане існувати. Якщо мешканці сіл хочуть, щоб школа існувала, вони повинні за неї боротсь, але не методом "дайте". Щодо хоча б часткового вирішення цієї проблеми ефективним засобо може бути створення громадської організації при школі або співпраця школи з громадською організацією. Наявність статусу юридичної особи дозволяє громадській організції як здобувати кошти з різних джерел, так і раціонально їх витрачати без зайвої адміністративної надбудови. Використовуючи цей засіб співпраці школи і гроадської організації у червні громадська організація "Історико-краєзнавче товариство "Дзвін"звернулась із проектною заявкою у Міжнародний фонд "Відродження" задля підтримки денного догляду за дітьми у загальноосвітній школі I-II ступенів села Квітневого Жидчівськго району Львівської області.
Село Квітневе
найбільше село за чисельністю населення (480 осіб) у Баківецькїй сільській раді. Знаходиться
на північних окраїнах Жидачівського району та на 45 км на південь від м.
Львова, на пологих схилах горбистого пасма Розточчя Волино – Подільської височини. Виникло на
торговому Волоському шляху (Львів – Рогатин).
Є одним із п`яти сіл Баківецької сільської ради (с. Баківці, с.
Трибоківці, с. Закривець, с. Квітневе, с. Репехів).
Сьогодні
освітня ситуація на на території сіл Баківецької сільської ради, а також
сусідніх сіл можна простежити наступне;
• На території села Квітневе є
загальноосвітня школа І-ІІ ступеня, яка діє у новому приміщенні від 1990
року.
• У селі Трибоківці діє школа І ступеня
(початкова школа), яка є дочірною школою школи села Квітневе.
• У селі Баківці діє загальноосвітня школа
І-ІІ ступеня, але приміщення потребує капітального ремонту у гіршому випадку, у
кращому взагалі нового приміщення.
• с. Репехів школи немає.
• сусіднє село с. П`ятничани школи немає,
• с. Бертешів - школи немає.
Села, які
входять в так звану депресивну зону не мають жодної можливості залишати дітей у
позаурочний час. Діти залишаючися без належної дорослої опіки продовжують
«навчання» на сільській вулиці. Пріоритетність фізичного, розумового та
духовного розвитку – спадає, можливість провести дитині соціальну адаптацію та
вишколити готовність продовжувати освіту – зменшується. Дитина потрапляє в специфічну позашкільну та
недержавну освіту – спонтанні сільські «групи продовженого дня».
Сьогодні
популярністю користується створення навчально-виховних комплексів – облаштування
приміщення школи, так щоби діти мали можливість перебувати і в позаурочний час,
і у вихідні дні під опікою компетентних дорослих. Передумови до створення
такого осередка має школа села Квітневе.
Питання про
потребу існування такого навчального комплексу на цій території порушувалось
вже неодноразово, але економічна ситуація в державі не додає громаді оптимізму,
що їх діти зможуть мати можливість на реалізацію своїх прав, а їх батьки
можливість працювати, чи на роботі, чи у полі і бути впевненими, що їхні діти
доглянуті. У червні 2010 року Міжнародний фонд
"Відродження" та Міністерство освіти і науки України провели два
антикризові конкурси, які прагнули надати нагальну благодійну підтримку
тим закладам освіти, які постраждали від наслідків фінансово-економічної
кризи. Приємною звісткою було повідомлення про підтримку проектної заявки громадської організації "Історико-краєзначе товариство "Дзвін" Міжнародним фондом "Відродження". Міжнародний фонд
"Відродження" надав 60810 грн. благодійної пожертви для пітримки проекту поданого ГО "ІКТ "ДЗВІН" "Діти-квіти доглянемо разом" - антикризової освітньої ініціативи задля створення можливостей денного догляду за дітьми та поліпшення санітарно-побутових умов у Квітневій ЗОШ I-II ступенів. Проект реалізується з метою забезпечення денного догляду за школярами шляхом відкриття групи продовженого дня та облаштування класних кімнат для діяльності гуртків у школі..
Джерело: http://www.newtime.lviv.ua |